ALBINYANA APROVA UNA MOCIÓ PER RESTABLIR LA INSCRIPCIÓ DE NAIXEMENTS AL MUNICIPI ON ES VIU

El ple ordinari de l'Ajuntament d'Albinyana celebrat ahir dilluns 15 de juny va aprovar, per unanimitat,  una moció per al restabliment de la inscripció de naixements al municipi del domicili dels progenitors.

Des de fa un parell d'anys,  només es permet la inscripció del nadó al municipi on ha tingut lloc el naixement. Això provoca que molts municipis, com el d'Albinyana,  que no disposen d’hospital hagin deixat de tenir constància oficial de nous naixements. Així es trenquen les estadístiques locals de natalitat. Actualment només es comptabilitzen estadísticament les defuncions.

Aquesta situació comporta trencar el vincle d'arrelament amb la comunitat on viu la família. 

La moció insta al Govern de l'Estat a realitzar les modificacions legals o reglamentàries oportunes de la Llei 20/2011 del Registre Civil per restablir i garantir de forma efectiva la possibilitat d'inscriure els maixements al Registre Civl corresponent dels progenitors legalment coneguts. També es demana facilitar un període tekporal en el qual es permeti el canvi de la inscripció dels naixements a petició dels progenitors per restablir el període en el qual no s´ha permès fer la inscripció en el municipi domicili dels progenitors.